Kontakteeru meiega

INTERVJUU | AlphaBlues viib revolutsioonini klienditeeninduses

Indrek Vainu esinemas TechChill'il.

Intervjuud

INTERVJUU | AlphaBlues viib revolutsioonini klienditeeninduses

“Juba 2 aasta pärast toimub 85% kliendisuhtlusest ettevõtetel ilma, et inimesed peaksid sõnagi ütlema või kirjutama – botid ja robotid võtavad suhtluse üle” – selline julge prognoos on aluseks eestlaste ettevõttele AlphaBlues, kus arendatakse välja virtuaalset klienditeenindajat, kes saab aru nii kirjast kui ka kõnest. 

Virtuaalne klienditeenindus pole ammu enam midagi uudset. Erinevaid veebilehti külastades hüppab ikka aeg-ajalt alt paremast nurgast välja väike kastike, kus keegi tore tegelane pakub abi küsimuste ja arusaamatuste korral. Siiski on tegemist aga poolikult masinliku nähtusega – küsimusele vastab teisel pool siiski inimene, mitte tehisintellekt.

Klienditeenindus internetis automaatseks

AlphaBlues on aga firma, kus muudetakse virtuaalne klienditeenindus  automatiseerituks: ettevõte pakub nii klienditeeninduse vestluse automatiseerimist kui ka juturoboteid, mis on võimelised mõistma nii kirjalikku kui ka kõnelist pöördumist ning on suutelised iseseisvalt kliendile vastama.

Ettevõtte tegevjuhi Indrek Vainu sõnul annab AlphaBlues’i juturobotiga suhtlemine kliendile personaalse tunde – süsteem on ehitatud mõistma, mida inimene tahab ja mõtleb. Tuleb vaid vabas vormis tekst suhtlusaknasse sisestada ning nende masin mõistab, mida klient soovib.

Käes on põnevad ajad

“Sel nädalal tuleme välja meie toote uue versiooniga, mis vastab küsimustele nii teksti kui kõnega,” selgitab ettevõtte tegevjuht. “Nüüd suudame hakata automatiseerima lisaks chat’ile ka kõnepõhiseid vestlusi reaalajas.” Vainu kutsub üles lugejaid sel neljapäeval Kultuurikatlas aset leidval North Star AI tehisintellekti konverentsil nende tootest osa saama: “Kel huvi, tulge läbi ja saate ise proovida!”

AlphaBlues’i eelis konkurentide ees

Vainu näeb peamiste konkurentidena firmasid nagu IBM Watson, IPsoft ja Nuance, ent ei tunne end turul võistlejatest heidutatuna. Tegevjuht toob välja kaks punkti, mis AlphaBlues’i teistest omataolistest esile tõstab: esiteks on neil võimekus hästi automatiseerida Ida-Euroopa keeli ning teisalt on nende toode väga paindlik oma tehniliselt ülesehituselt. Ettevõtte eesmärgiks on järgmisel aastal kinnitada kanda Ida-Euroopa suurfirmade seas.

“Juturobotite ehitamisel on keelest aru saamine väga olulise tähtusega ning oleme toote ehitanud sääraselt, et suudame väga hästi enda süsteeme lokaliseerida Ida-Euroopa keeltest aru saama,” selgitab Vainu lähemalt. “Paindliku ülesehituse tõttu saame pakkuda klientidele just sellist lahendust, nagu nad soovivad – näiteks ühildumine erinevate CRM süsteemidega, rakendamine sotsiaalmeedias ja veebis ning robotite ja klienditeenindajate vestluste kokkuviimine.”

Milline on aga sihtgrupp? “Sihtturgudeks on finants- ja telekomisektorid,” teatab Vainu. “Seal on klientidega suhtlemine suure mahuga ning automatiseeritavaid päringuid palju. Hetkel on meie suuremateks klientideks Läti juhtiv telekomi ettevõte Lattelecom ning finantssektorist LHV ja Monese.”

Keel kui virtuaalsete klienditeenindajate Gordioni sõlm

Indrek Vainu näeb tehisintellektist klienditeenindaja kitsaskohana arusaamist keeltest.

“Olgu see inglise, hispaania või eesti keel – keel on niivõrd personaalne, nüansi- ja kontekstirikas, et tehisintellektil on veel palju tööd, et inimesest täielikult aru saada,” märgib Vainu. “Vabas vormis pika dialoogi pidamine masinaga on alles lapsekingades.”

Siiski märgib Vainu, et automatiseeritavate tööde ampluaa on sedavõrd lai, et leidub kohti, kus ei pea ootama tehnoloogia arengut perfektsuseni ning mida  saab juba täna enda jaoks ära kasutada.

Kas võibki saada tõeks, et virtuaalne klienditeenindus toimib 2020. aastaks 85 protsendiliselt “klient-robot” stiilis?

“See on julge prognoos, kuid tulevikku vaadates tulebki olla julge,” arvab Vainu. “Klienditeenindus on kallis ja tihtipeale aeglane ning ettevõtted otsivad viise, kuidas digiajastul oma klientide elu võimalikult mugavaks ja lihtsaks teha.” Vainu usub, et muutused on need, mis uusi võimalusi loovad.

Kliki, et kommenteerida

Pead postituse lugemiseks olema sisse logitud Logi sisse

Kommenteeri!

Loe veel - Intervjuud

Üles