Kontakteeru meiega

INTERVJUU | Mida valida kaduva paroolikaardi asemele?

Intervjuud

INTERVJUU | Mida valida kaduva paroolikaardi asemele?

Kui 20 aastat tagasi oli paroolikaart suur innovatsioon, siis tänaseks on see jäänud paraku ajale jalgu ja selle kasutus on piiratud. Swedbanki klienditeenuste divisjoni juht Ede Raagmets, mis paroolikaardist üldse saab?

Tuleva aasta sügisel jõustub üleeuroopaline seadusemuudatus, mis piirab oluliselt paroolikaardiga tehtavaid tehinguid ja muudab kaardi kasutuks. Seetõttu saadame paroolikaardid teenitud puhkusele ja alates järgmise aasta 1.veebruarist tuleb nende asemel isiku tuvastamiseks kasutada mõnda muud lahendust. Samuti tasub meeles pidada, et paroolikaardiga ei saa enam siseneda meie mobiilipanka ning õige pea jõustuvad piirangud ka internetipanga tehingutele: alates 13. septembrist saab internetipangas paroolikaardiga teha vaid 100 euro ning 8. novembrist kuni 50 euro ulatuses makseid päevas.

See võib panna ju inimesed muretsema ja mõtlema, kuidas edasi.

Muretsemiseks ei ole siiski põhjust, sest paroolikaardil on mitu head alternatiivi – Smart-ID, Mobiil-ID, ID-kaart või PIN-kalkulaator. Selle aasta jooksul on juba üle 80 tuhande interneti- ja mobiilipanga kasutaja valinud endale kaasaegsema isiku tuvastamise vahendi, ainult paroolikaarti kasutab jätkuvalt siiski päris suur hulk inimesi – ligikaudu 150 000 Swedbanki klienti. Kui Teie olete üks nende seast, siis soovitame juba täna endale sobiva alternatiivse lahenduse välja valida. Nii saate juba varakult uut lahendust katsetada, kuid samal ajal on ka paroolikaart taskus varuks.

Millal valida ID-kaart ja PIN-kalkulaator?

Kui Teil ei ole nutitelefoni ja kasutate ainult internetipanka, siis soovitame valida ID-kaardi või PIN-kalkulaatori. ID-kaardiga panka sisenedes on vaja ID-kaardilugejat (kasutajatunnus on sama mis paroolikaardil). Lisaks tasub jälgida, et ID-kaardi sertifikaadid oleks uuendatud, vastasel juhul ei saa internetipanka ega muid e-teenuseid kasutada.
PIN-kalkulaator on väike taskusse mahtuv seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaatori saab osta pangaesindusest ning kui vajate selle kasutamisel abi, siis meie nõustajad juhendavad Teid hea meelega. PIN-kalkulaator maksab tavakliendile kaheksa ning seeniorile kaks eurot.

Kellele sobivad Smart-ID ja Mobiil-ID?

Kui kasutate nii interneti- kui ka mobiilipanka, soovitame valida Smart-ID või Mobiil-ID. Smart-ID on tasuta ja sobib eelkõige aktiivsele nutiseadme kasutajale. Smart-ID saab iseseisvalt Google Play või App Store kaudu nutiseadmesse alla laadida. Rakenduse aktiveerimine on lihtne, tuleb vaid järgida rakenduse juhiseid. Kui teil ei õnnestu mingil põhjusel Smart-ID registreerimist lõpuni viia, siis ootame Teid Swedbanki esindustes üle Eesti, kus meie nõustajad aitavad teil teenuse aktiveerida. Võtke kaasa ID-kaart ja veenduge, et selle paroolid on Teil meeles.

Mobiil-ID sobib nii nupu- kui ka nutitelefoni omanikele ning selle abil saab ka dokumente digiallkirjastada. Mobiil-ID-d saab vormistada oma mobiilioperaatori juures. Täpsustage teenuse tingimusi. Üldjuhul on see tasuline (maksab umbes üks euro kuus), kuid mõnel operaatoril võib pakett juba Mobiil-ID teenust sisaldada ning sellisel juhul selle eest eraldi maksma ei pea.

Meie jaoks on oluline, et igaüks leiaks vastavalt enda vajadustele sobiva alternatiivi paroolikaardile. Rohkem infot autentimisvahendite kohta leiate lehelt: www.swedbank.ee/autentimine. Samuti saab nõu küsida nõustamiskeskuse numbril +372 631 0310.

Loe veel - Intervjuud

Üles