Kontakteeru meiega

INTERVJUU | Tunnelivisionäär Vesterbacka konkurentsi ei pelga ja ambitsiooni ei karda

Peter Vesterbacka Techchill'il

Intervjuud

INTERVJUU | Tunnelivisionäär Vesterbacka konkurentsi ei pelga ja ambitsiooni ei karda

Lõunanaabrite mainekal tehnoloogiakonverentsil TechChill’il esinenenud Peter Vesterbacka särab ärimaailmas hetkel kahel rindel: ühelt poolt tegeleb ta mobiilsete mängude tulevikuga ning teiselt poolt tekitab suuri diskussioone oma plaaniga liita Tallinn ja Helsingi merealuse tunneli läbi Euraasia keskosas paiknevaks suurlinnaks. Majandus.ee leidis võimaluse tegusal mehel särgisabast kinni haarata ning järgnevatele küsimustele vastused leida. 

Kas Peter Vesterbacka on löödud faktist, et Euroopa Liit tema tunneliprojekti ei toeta?

Absoluutselt mitte.

Intervjuu algabki säutsuga Twitteris, kus ettevõtja kinnitab jälgijatele, et EL-i rahalisest toetusest ilma jäämine ei kõiguta teda karvavõrdki. “Viimane kord, kui ma vaatasin, olid nii Eesti kui ka Soome iseseisvad riigid,” räägib visionäär. “Seega ma ei arva, et Euroopa Liit saab meid takistada tegemast seda, mis on kahe eelnimetatu jaoks parim.”

Rahastust on oodata kõige tõenäolisemalt Hiinast, ent Vesterbacka ei välistaks ka näiteks Jaapani või Londoni investoreid. “Me ehitame head ärimudelit ning ühele korralikule ärimudelile pole rahastuse leidmine mingi probleem,” usub soomlane. Rahastuse leidmisel vaatavad FinEst Bay Area tegelased mööda nii EL-i kui ka Soome ja Eesti enda poolsest toetusest.

Kas Vesterbacka on kindel, et mõlema riigi valitsused annavad tema projektile rohelise tule?

Jah, muidugi.

Peaministrid nii Soome lahe põhja- kui lõunakaldal toetavad ettevõtmist Vesterbacka sõnul sajaprotsendiliselt.

Millega vastab Vesterbacka Soome saatkonna poolt väljastatud kriitilisele memole

Suure nördimusega.

“Ilmselgelt leidub bürokraate nii Eesti kui ka Soome valitsustes, kes ei soovi kiiresti edasi liikuda ning õõnestavad omalt poolt meie projekti,” märgib ta pettunult. “Minu silmis on täiesti lubamatu, et valitsuses koostatakse mingisuguseid salajasi dokumente, kuhu ei küsitud ei minu ega kellegi teise käest ühtegi kommentaari. Valitsused peavad olema läbipaistvad.”

Ühtlasi lükkab Vesterbacka ümber ka memos välja toodud märkuse, mille kohaselt arvatakse suursaatkonnas, et ta ei pruugi projektiga lõpuni seotuks jääda. “Ilmselgelt jään ma selle projektiga lõpuni seotuks,” kinnitab ta, lisades, et miski ei anna alust sellise väite tekkeks. “Mul on olnud minevikus palju suuri projekte ning olen alati jäänud nendega kuni lõpuni välja, et jälgida edulugu.”

Kas ta kardab konkureerivaid ideid nagu ankurtunnel ja Hyperloop?

Mitte nii väga.

“Hyperloop saab realistlikuks alles 2040.-2050. aastatel, seega pole mingisugust võimalust, et see idee meiega võistleks – FinEst Bay Area on planeeritud valmima 2024. aasta jõululaupäeval,” arvab soomlasest ettevõtja. “Ja ankurtunnel? Esiteks on selle probleemiks turvalisus ja ohutus: sajakilomeetrine toru merepõhjas ringi hõljumas on väga haavatav. Teiseks ka psühholoogiline faktor – merepõhja küljes kõlkuv toru on minu silmis idee, mida on väga raske maha müüa.”

Kas Vesterbacka ei arva, et Rail Baltic peaks olema esimene astutud samm ning Tallinna-Helsingi tunnel teine?

Ei.

“Selle projekti eesmärk pole ühendada maakohti, vaid kaks linna suurlinnapiirkonnaks,” sõnab ettevõtja. “Tallinna ühendatus Riiaga on muidugi tähtis, nagu ka Helsingi õhuühendus Aasiaga, aga see pole Tallinna-Helsingi tunneli puhul esmajärguline – põhiline liiklus hakkab käima metropolis.” Vesterbacka arvab ka seda, et praegune Rail Balticu projekt pole piisavalt ambitsioonikas – tema arvab, et rongiliin tuleb valmis ehitada kiiremini ja võimsamana.

Kas Vesterbacka tõsiselt usub, et seatud ajakava on saavutatav?

Raudpoltkindlalt.

“Meie plaan on hakata ehitama sel aastal, mis on ka minu silmis väga agressiivne,” selgitab visionäär. “Me ei kuluta seitset aastat planeerimisele, vaid teeme plaani valmis ning hakkame seda kohe täide viima. Oleme kindlad, et kõik on teostatav määratud ajaks ning ilmselt isegi väiksema eelarvega kui prognoosisime.”

Planeeritud kuupäev 24.12.2018 on naljaga pooleks Vesterbacka silmis ka õnnetoov numbrikombinatsioon.

“Sooviv mõtlemisviis ei vii tavaliselt kuhugi. On vaja kindlat plaani ning sihikindlust, et see täide viia. Võtku see, mis tahes,” puistab Vesterbacka lõppu ka ühe tarkusetera.

Kliki, et kommenteerida

Pead postituse lugemiseks olema sisse logitud Logi sisse

Kommenteeri!

Loe veel - Intervjuud

Üles