Kontakteeru meiega

Liisi Toom: Isikubränd mõjutab majanduslikku edu

Kasulik

Liisi Toom: Isikubränd mõjutab majanduslikku edu

Digitaalajastul on inimese kuvand kergesti nähtav ja järgi kontrollitav ning sellest sõltub äri maine, samuti  see, kas sinult ostetakse ja kas sind kaasatakse uutesse projektidesse. Seetõttu ongi oluline tegeleda oma isikliku brändi ehk persoonibrändiga. 

Persoonibrändi Agentuuri asutaja ja blogija, persoonibrändi ja kommunikatsioonijuhtimise konsultant ja  koolitaja Liisi Toom jagab järgnevalt soovitusi persoonibrändi kujundamiseks, mille tasuvust tõestavad tema klientide edulood.

Persoonibrändi võib võtta kui sinu kuvandit teiste silmis. Tegelikkuses aga hõlmab see palju enamat, kuna inimene on palju komplekssem. Persoonibränd on mõtteviis ja tööriist oma elu ja ka äri kujundamiseks, kus keskmes oled sina oma kire ja kompetentsiga, mille vormid endale sobivaks elu- ja tööstiiliks. Mõtle Elon Muskile, George Sorosile, Maris Laurile, Taavi Kotkale – kui kuuled nende nime, siis isegi kui sa ei pruugi teada nende hetke tiitit, toob nende nimi esile teatud emotsioonid, seosed sinu peas. Nii tekib ka otsus, kas usaldaksid inimesele näiteks oma firma juhtimise või esindamise.

Persoonibränd teeb äri ja juhtimise lihtsamaks. Kui mõtled oma äripartneritele, siis tead, kellega on kerge ja sujuv tööd teha, kes alati hilineb või ei pea kokkulepetest kinni? Ka see on persoonibrändi osa. Me oleme täna kõik mingis osas avaliku huviorbiidis. Nii on igal valikul, mis teed, tähendus. Kas käid dressides, väärtustad perekonda, oled agressiivne või tasakaalukas juht. Valikute koostoimel saavadki teised teha sinu kohta järeldusi ja otsustada, kas nad usaldavad sind. Pikaajaline persoonibrändi kujundamine eeldab teadlikkust iseendast, hea töö tegemist ja õigesti valitud eneseturundustegevusi.

Brändimist läheb vaja kõigile. Tänane maailm on ülesehitatud usaldusele. Kui valikuid on palju, pakkujaid palju, juurdepääs on globaalne, siis usaldus ja nähtavus on olulised. Kui sa soovid vähegi eristuda ja luua midagi uut, saavutada uus tase oma ettevõttes ja olla kõneisik, siis kindlasti on persoonibrändi kujundamine sinu jaoks. Tegelikkuses on sul juba bränd olemas. Küsimus on pigem, kas see kannab oma eesmärki ja toetab sind äris. Kas see aitab sind läbirääkimistel, sinu enda ettevõtte arendamises, uute töötajate saamises, valdkonnas olulisi muudatusi ellu viies? Lihtne on pidada brändingut vaid superstaaride ja poliitikute pärusmaaks, kuid tegelikkuses kasutavad edukad ärijuhid ja ettevõtjad seda igapäevaselt uutele tasemetele jõudmiseks ning läbi oma isikliku ambitsiooni ja isiksuse ka majandusedu saavutamiseks.

Tulu persoonibrändi arendamisest ning kasutamisest
Oma ettevõtte algusaastatel kasutasin teadlikku persoonibrändi kujundamisel saadud infot klientide leidmiseks. See aitas mul määrata ära, kes on need kliendid, kellele minu teenust kõige rohkem vaja on ja seda just MINU käest. Mul oli väga lihtne põhjendada, miks mind kui uut turundustegijat turul palgata. See tähendas väiksemat aja- ja rahakulu reklaamile ja otsingutele, kliente, kellega klappisime, mistõttu töö sujus ja tulemus oli hea. Kui sul on tugev bränd, siis saad ise valida oma sihtgrupi, need teenused, mida pakud ja tasu, mida küsid. Ehk siis ise oled oma (majandusliku) edu sepp. Kui see pole piisav põhjus teadlikuks persoonibrändi kujundamiseks, siis lisame siia kõige olulisema: sa saad keskenduda asjadele, mis sind kõige rohkem köidavad, täita oma päevad tööde ja inimestega, mis huvitavad ja luua täna ette seda elu ja tööd, mida näed oma visioonis aasta-kaks või viis hiljem.

Ükski töö pole täna igikestev. Ka ettevõtjatel on mitu projekti pidevalt käsil. Persoonibrändiga tegelemine on ka pikaajaline ette planeerimine ja aitab sul olla kogu aeg sammuke ees. Tulemus on see, et sa ei pea iga päev külma müüki tegema, sest kliendid ja võimalused jõuavad ise sinuni.

Kuidas asjaga algust teha ning mis hetkel kaasata agentuur?
Alustada saad enda hetkeolukorra auditiga – mis praegu näha on, kui rahul oma tegemistega oled ja kas on piisavalt kliente või õige töö? Seejärel hakka vastama neljale põhiküsimusele, mis minu persoonibrändi mudelis on:

  1. Kes sa oled?
  2. Mida oskad?
  3. Kellele oma teenust/toodet pakud?
  4. Mida pead tegema nähtavuse saamiseks?

Minu juurde jõuavadki kliendid tihtipeale küsimusega: Kuidas eristuda ja näidata oma kompetentsi ja usaldusväärsust? Kuidas end atraktiivselt esitleda? Kuidas valida õigeid turunduskanaleid? Kuidas ise eesmärke seada, end juhtida ja hoida end visiooni teel?

Persoonibrändi Agentuur pakub persoonibrändi ja eneseturunduse täisteenust, olles ettevõtja, juhi ja ka töötajate käsutuses nende isiklike ja professionaalsete eesmärkide saavutamiseks läbi strateegilise nõustamise ja koolituste. Olgu küsimuseks oma ettevõtte loomine, re-brändimine või kui on vaja juhendamist fookuse hoidmiseks, olemasolevate võimaluste maksimeerimiseks või mõjutada teatud sihtgruppe. Kui tahad rohkem teada ja ise alustada, vaata www.persoonibrand.ee/blogi-s olevaid juhtnööre, inspiratsiooni ja praktilisi töölehti.

Liisi Toom on persoonibrändi ja kommunikatsioonijuhtimise konsultant, koolitaja, Persoonibrändi Agentuuri asutaja ja blogija. Kümne. aasta jooksul on ta koolitanud ja juhendanud ettevõtjaid, juhte ja eksperte läbi persoonibrändi ja eneseturunduse ärilisi ja eraelulisi eesmärke saavutama. Ta on tegutsenud muuhulgas nii avalikus sektoris (Eesti Rahva Muuseum) kui ka kiiresti arenevas IT startup maailmas (ZeroTurnaround). Tema artiklid ja intervjuud on avaldatud kõigis Eesti suuremates väljaannetes, panustades nii Eestis karjääri, ettevõtluse ja tulevikutöö uue mõtteviisi ja lähenemise kujunemisele.

Kliki, et kommenteerida

Pead postituse lugemiseks olema sisse logitud Logi sisse

Kommenteeri!

Loe veel - Kasulik

Üles