Kontakteeru meiega

Mida teha, kui kaugloetav elektriarvesti tekitab probleeme?

Kasulik

Mida teha, kui kaugloetav elektriarvesti tekitab probleeme?

Kaugloetavad elektriarvestid võivad probleemseks osutuda – kui arvesti ühel hetkel enam mõõteandmeid teenusepakkujale ei edasta, vorbitakse kliendile elektriarve prognoositud näitude põhjal. Miks selline olukord tekkida võib ning kuidas end oma arvesti töövõimekusega kursis hoida? 

Elektrilevi kliendipöördumiste juht Kristiina Keerdoja mainib, et kõnealused juhtumid on leidnud aset arvestitega, mis ei kuulu Elektrilevile – tegemist võib olla näiteks CE märgiseta seadmetega Hiinast. Probleemi tekitajaks võivad tema sõnul olla ka vanad, rikkis televiisorid või mõne teise taristuhaldaja võimsad elektriseadmed, näiteks veepump.

“Sellised seadmed võivad segada mõõteandmete kauglugemist oma majapidamises, aga ka näiteks naabritel,” märgib Keerdoja. “Üks seade võib probleeme põhjustada isegi terves kortermajas. Juhtumeid on erinevaid.”

Keerdoja sõnul võetakse alati häire põhjustajaga ühendust ning proovitakse olukord lahendada, et andmete edastamine toimiks edaspidi korrektselt.

Pärast häire kõrvaldamist kontrollitakse üle arvestisse talletatud andmed ning korrigeeritakse prognoosarved vastavalt tegelikule tarbimismahule. See tähendab, et kui prognoosarve oli suurem kui tegelik tarbimine või vastupidi, väiksem, tehakse selle põhjal järgmiste kuude jooksul tasaarveldus.

Mida inimene sellises olukorras tegema peaks, kui avastab, et tal on kaugloetav arvesti rikkis? 

Kuna Keerdoja sõnul on sellise probleemi puhul tegu signaaliedastuse häirega ning et arvesti jätkab siiski tarbimise fikseerimist, saab hiljem vastavalt andmetele korrektuure teha.

Prognoosarve koostatakse vastavalt kliendi varasemale tarbimismahule ja kui andmete edastamise häired kõrvaldatakse, siis tehakse vastavad tasaarveldused, mis arvestavad kliendi tegelikke tarbimismahte. Seega üldjuhul ei pea klient midagi tegema. Elektrilevi teeb hiljem ise kõik korrektuurid.

Kui prognoositud kogused erinevad oluliselt tegelikust tarbimisest, siis võib klient edastada Elektrilevile näidud, mille põhjal korrigeeritakse prognoositud koguseid. Hiljem, kui häired on kõrvaldatud, tehakse vajadusel korrektuurid vastavalt arvestisse talletatud mõõteandmetele.

Kui arve väljastamiseks näidud prognoositakse, siis lisatakse arvele ka märge: Näidud sisaldavad prognoositud koguseid. Tegelike näitude saamisel teeme ümberarvestuse. Mõõteandmete laekumise hetkeseisu on kliendil võimalik vaadata ka Elektrilevi iseteenindusest.

Lisainfot arvete prognoosimise kohta näeb ka Elektrilevi kodulehelt: https://www.elektrilevi.ee/et/abi/arveldus

Kliki, et kommenteerida

Pead postituse lugemiseks olema sisse logitud Logi sisse

Kommenteeri!

Loe veel - Kasulik

Üles