Kontakteeru meiega

70 ettevõtet sai vastutustundliku ettevõtte märgise

Coca-Cola ja Tallink tähistavad Vastutustundliku ettevõtte märgist. Foto: Kalev Lilleorg
Coca-Cola ja Tallink tähistavad Vastutustundliku ettevõtte märgist. Foto: Kalev Lilleorg

Uudised

70 ettevõtet sai vastutustundliku ettevõtte märgise

Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum tunnustas Eestis tegutsevaid ettevõtteid, kes hoolivad ümbritsevast ning soovivad panustada ühiskonda rohkemaga, kui seadus nõuab. Sel aastal 10. korda välja antud vastutustundliku ettevõtluse indeks jaguneb pronks-, hõbe- või kuldtasemeks.

“Vastutustundliku ettevõtlusega tegelemiseks peab julgust olema: tulla välja initsiatiividega, mis on olulised ja mis võivad osutuda ka majanduslikult kasulikuks – see nõuab julgust,“ ütles Vastutustundliku Ettevõtluse galal ettevõtja Jüri Raidla. „Ühiskondliku mõõtmega ma muudan ja loon seda ühiskonda, kus ma olen. Sotsiaalne vastutus ja korporatiivkodanikuks (ingl corporate citizen) olemine, peab olema väärtuspõhine ja pika perspektiiviga, see ei tohi olla mitte mingil juhul ainult turunduslik võte. Pikki aastaid nii toimides vead oma organisatsiooni ja kollegid kaasa ja siis tunnetad, et nemad lükkavad sind sinnapoole, kuhu algul neid tõmbasid.“

Ettevõtluse mõju ühiskonnale

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juht Alo Ivask rõhutas oma sõnavõtus ettevõtjate rolli riikliku majanduspoliitika kujundamisel. „Eestis elavatel inimestel läheb hästi siis, kui meie ettevõtjatel läheb hästi. Ettevõtlusel on niivõrd suur mõju kogu ühiskonna arengule, et poliitikakujundajad ja -elluviijad peavad ettevõtjate arvamusega arvestama. Samavõrra peavad ka ettevõtjad tundma õigust ning kohustust võtta sõna teemadel, mis mõjutavad meie majandusarengut, ettevõtluskeskkonda, maksusüsteemi ja teisi ühiskondlikult olulisi valdkondi,“ sõnas Ivask. „Vastutustundlik ettevõte on kahtlemata ettevõte, kes näeb numbritest kaugemale ja omab visiooni, mille alusel osaleda poliitika kujundamisel. Samavõrra oluline on koostöö, mis aitab meil edendada kultuuri, mis hõlmab riiki, ettevõtjaid, erialaliite, koostööpartnereid ja seeläbi kõiki elanikke. Me ei pea alati kõiges nõustuma, aga me peaksime üksteist kuulama ja üksteisega arvestama,“ lisas ta.

Eestis ühed eesrindlikumad

„Indeksi läbinud ettevõtted on kindlasti Eestis ühed eesrindlikumad. Suhteliselt põhjaliku ankeedi läbitöötamine aitab ettevõtetel oma tegevust ümbritsevas kontekstis paremini mõtestada,“ ütles Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi tegevjuht Kristiina Esop. „Mingil määral peegeldub ankeetides ka meie ettevõtlusmaastiku küpsus. Indeksis osaleja ei pea olema täiuslik. Aastate möödudes on aga selgelt näha, et ettevõtjad on muutunud oluliselt teadlikumaks sellest, kuidas nad ümbritsevat mõjutavad. Arvukatele uuringutele tuginedes on strateegiline sotsiaalne vastutustundlikkus ettevõtetele ka majanduslikult kasulik.“

Pronks- hõbe- või kuldtaseme märgise sai tänavu kokku 70 ettevõtet. Vaata märgise saanute nimekirja siit!

Kliki, et kommenteerida

Pead postituse lugemiseks olema sisse logitud Logi sisse

Kommenteeri!

Loe veel - Uudised

Üles