Kontakteeru meiega

Renault katsetab Portugali saarel sõltumatut ja nutikat energiavarustust

Uudised

Renault katsetab Portugali saarel sõltumatut ja nutikat energiavarustust

Euroopas elektrisõidukite turgu juhtiv Groupe Renault ning Madeira ja Porto Santo saart elektriga varustav firma avalikustasid idee Porto Santo saarel aruka elektrilise ökosüsteemi rajamisest. 

Projekt nimega “Jätkusuutlik Porto Santo – Smart Fossil Free Island” hõlbustab energia tootmise muutumise trendi. Programmi eesmärgiks on muuta saare energiavarustus sõltumatuks ja nutikaks ning stimuleerida taastuvenergia tootmist ja selle nutikat salvestamist elektriautode ja sekundaarenergia akudesse. 18 kuu pikkuse projekti panid aasta alguses käima Groupe Renault, kohalik elektritootja EEM ja nende partnerid.

“Projekt näitab, kui suures ulatuses muudab elektrirevolutsioon meie igapäevaelu ja seda rohkem kui vaid transpordi vallas. Meie eesmärk on luua mudel, mida saab kasutada teistel saartel ja linnades, püüdes samal ajal laialdasemalt kasutusele võtta lahendusi, mis on kõigile taskukohased,” ütles Renaulti elektrisõidukite ja uue äriprogrammi direktor Eric Feunteun.

Jätkusuutliku programmi astmed

Projektil on kolm etappi: esiteks annab Renault Porto Santo saare kahekümnele vabatahtlikule igapäevaseks kasutamiseks 14 ZOE-d ja kuus Kangoo Z.E-d. Sõidukeid saab laadida EEM ja Renault’ ehitatud 40 laadimispunktist.

Teine etapp: 2018. aasta lõpuks suhtlevad sõidukid võrguga, varustades seda tipptundidel elektriga. Autoakudest saavad statsionaarse võrgu energiasalvestid.

Kolmandaks: taaskasutatakse Renault’ sõidukite vanu akusid, säilitamaks Porto Santo päikese- ja tuuleparkide toodetud elektrit, mis tuleks kasutusse nõudluse tipphetkel, kui taastuvatest ressurssidest ei piisa. Groupe Renault demonstreerib esimest korda alternatiivsete patareide taaskasutamist kohalikus ökosüsteemis.                                      

Arukas elektriökosüsteem

Nutikas laadimine reguleerib võrgu kaudu kasutajate vajadustest ja elektrienergia kättesaadavusest sõltuvalt aku laadimismäära. Akusid laetakse, kui pakkumine ületab nõudlust, eriti taastuvenergia tootmise tipphetkel. Kui elektrienergia nõudlus ületab võrgu pakkumist, lõppeb laadimine, optimeerides sedasi kohaliku taastuvenergia pakkumist.

Tipptunnil varustavad sõidukite akud võrku elektriga. Nutikas laadimine teeb sõidukite akudest hea vahendi energia ajutiseks ladustamiseks.

Kui akud ei ole sobilikud enam autode jõuallikaks, suudavad need siiski säilitada märkimisväärse koguse energiat. Renault suudab seda energiat rakendada vähenõudlikes keskkondades. Firma näeb akude taaskasutuses võimalust parandada energiavarustust nii kodudes, büroohoonetes, tehastes, koolides, korterites kui ka elektrisõidukite laadimisjaamades.

Kliki, et kommenteerida

Pead postituse lugemiseks olema sisse logitud Logi sisse

Kommenteeri!

Loe veel - Uudised

Üles