Kontakteeru meiega

Uuring: Iga neljas Eesti blogija teenib blogimisega rahalist tulu

Playnupp konkursil aasta youtuberiks valitud Hensugusta auhinda vastu võtmas. EESTI MEEDIA/SCANPIX BALTICS/Madis Sinivee
Playnupp konkursil aasta youtuberiks valitud Hensugusta auhinda vastu võtmas. EESTI MEEDIA/SCANPIX BALTICS/Madis Sinivee

Uudised

Uuring: Iga neljas Eesti blogija teenib blogimisega rahalist tulu

Ehkki blogisid peetakse paljuski enda rõõmuks, teenib blogi pidamisega iga neljas ka rahalist tulu. Viimase kolme aastaga on raha teenivate blogijate hulk kasvanud enam kui kaks korda, ütleb Kommunikatsioonibüroo JLP läbi viidud Blogibaromeetri uuring.

Raha teenivate blogijate hüppelist kasvu selgitab uuringu andmeil ka sagedasem koostöö ettevõtetega. Kui veel 2014. aastal oli oluliselt vähem neid blogijaid, kellega mõni ettevõte oli omal initsiatiivil kontakti otsinud, siis 2017. aastal on selline kogemus olemas juba kahel blogijal kolmest. Vaid viiendik blogijatest kinnitab, et ettevõtted pole nendega kunagi ühendust võtnud. Blogibaromeetri uuringu andmeil on oluliselt kasvanud ka nende blogijate osakaal, kes soovivad seda teha enda põhitööna.

Sisu ja reklaami piirid hägustunud

Kommunikatsioonibüroo JLP konsultandi ja uuringu projektijuhi Maie-Liisa Sildniku sõnul ei ole ettevõtete ja blogijate koostöö raugemist lähiaastatel märgata. Pigem vastupidi. “Tänu sisuturunduslikule koostööle on piirid blogi sisu ja reklaami vahel oluliselt hägustunud. Võrreldes traditsiooniliste reklaamilahendustega on blogid jälgijate jaoks usaldusväärsemad ja personaalsemad kanalid, kus usalduskrediit kandub poolautomaatselt üle ka toodetele ja teenustele, millest blogija oma postitustes räägib.” Ta lisas, et kõige tulemuslikum koostöö ettevõttega on võrreldav rätsepaülikonnaga, mis on kordumatu ning valmib osapoolte ühise pingutuse tulemusel isikupärase ja originaalse käsitööna.

Kiireimini kasvavad videoblogid

Esimest korda kaardistati Blogibaromeetri uuringuga ka Eesti videoblogijad, kes on viimase kahe aasta jooksul kiireima kasvuga blogijate grupp. Ehkki muu maailmaga võrreldes on videoblogimine Eestis veel lapsekingades, teevad juba Eestis ettevõtted üha meelsamini nendega koostööd. Kui klassikalise veebiblogimisega teenib tulu 25% blogijatest, on neid videoblogijate seas 61%.

Noortel just videoblogid

Lihtsamate videoklippide tegemiseks pole tänapäeval erilist tehnikat ega monteerimisoskust enam vaja – piisab ka nutitelefonist. Sildniku sõnul ei ole see aga märk veebiblogimise väljasuremisest. „Veebiblogijad pole videoblogijate kõrval mitte kuhugi kadunud – blogijate arv ületab Eestis endiselt mäekõrguselt vlogijate arvu. Küll on videoformaat osaliselt ka blogijate tööriistakasti jõudnud.“ Ootuspäraselt selgub uuringust, et videoblogimine on populaarseim noorte seas ja nende hulgas on mehi proportsionaalselt rohkem.

Kliki, et kommenteerida

Pead postituse lugemiseks olema sisse logitud Logi sisse

Kommenteeri!

Loe veel - Uudised

Üles